Bulgur se sýrem a zeleninou

03.05.2024 08:42

Suroviny:

2 dl bulguru

4 dl zeleninového vývaru (lze připravit z kostky)

50 g tvrdého nastrouhaného sýru

2 plátky šunky

300 g sezónní zeleniny (může být i mražená)

1 malý pórek

svazek bylinek (petrželka, pažitka, tymián, bazalka, …)

1 plná lžíce másla

sůl

 

Postup:

Bulgur v několika vodách propereme, zalijeme vývarem, osolíme a vaříme

cca 10 minut. Potom do něj vmícháme část nasekaných bylinek, polovinu másla, zamícháme a pod pokličkou necháme vsáknout všechnu tekutinu, ale více už nevaříme. Mezitím si na zbývajícím másle podusíme najemno nakrájený pórek a nadrobno nakrájenou očištěnou zeleninu. Použijeme-li zeleninu mraženou, tak ji máme již připravenou. Podlijeme malým množstvím vývaru a dusíme do měkka, lépe však al dente. Tekutinu odpaříme, aby nebyla zelenina příliš mokrá, osolíme a můžeme servírovat. Do středu talíře dáme kopeček vařeného a ochuceného bulguru, kolem dokola ozdobíme podušenou zeleninou, vše posypeme nastrouhaným sýrem, zbylými bylinkami a najemno nakrájenou šunkou. Podáváme se saláty z čerstvé zeleniny.

Když vynecháme šunku, tak je tento pokrm vhodný i pro vegetariány.

 

Celková doba přípravy cca 30 minut

2 porce

 

Bulgur. Ještě před pár lety jsem nevěděla, co to vlastně je. Když jsem se dozvěděla, o jak významnou a význačnou surovinu pro náš organizmus jde, ochutnala jsem ho. A hle, není to jen surovina pro naše zdraví, ale navíc je velmi chutná, pokrmy z bulguru jsou rychlé a receptů může být bezpočet. Ten dnešní mám v oblibě. Je to opravdu moc dobré jídlo, lehké jak na přípravu, tak pro náše trávení a navíc, na talíři moc hezky vypadá.

Na závěr mého úvodu mě dovolte malé představení bulguru: Získává z celých zrn tvrdé pšenice, jde tedy o obilný produkt. Je bohatým zdrojem vlákniny, vitaminů a minerálů. Jeho užití je téměř univerzální. Jak už jsem zmínila, vaření je krátké, což je také nedílnou výhodu. Doporučuji a přimlouvám se, aby byl bulgur zařazovám do jídelníčku častěji.